torsdag 19 mars 2009

{ Kontor / pysselrum }











Nu är det klart och det blev precis så bra som vi ville. Lite annorlunda från original planen.


Så här såg det ut innan på "kontoret". Har sparat det gamla skrivbordet för senare renovering.
Min pysselhörna var ju inklämd här och jag kan säga att mina saker har ökat sedan denna bild togs.



Ikea hade extrapris på snurrstolen jag ville ha i rosa fast i mörk turkos , helt okej då vi fick två stolar till priset av en , samtidigt inköptes 4 vita Vika bordskivor , 7 ben (två hade vi redan och våran konstruktion krävde 9 ben dock silverfärgade men dom skall målas vita , då vi har satt ett ben i skarvarna mellan skivorna tillsammans med stödjärn under) . Summan blev helt överkommlig 800:- för 4 meter skrivbord och 2 stolar.



Trädet med fåglar var slut på Panduro så det fick bli pippi i bur i stället, konstigt jag som har fågelskräck gillar att inreda med fåglar . Nu är det fåglar överallt i huset



En gammal hylla huserar mina dekorationer, stämplar mm . Pappersförvaringen har jag inte riktigt löst dom nya hela papprena ligger på skrivbordet och spillbitar i två mappar.

Den coola gamla lampan som sitter ovanför min plats hittade jag i våran gästlägenhet , hundarnas ena säng flyttades in så mattes skrutta kan vara nära.

Inga kommentarer :