lördag 10 januari 2009

Återigen för att knyta an till detta ärende om det nya året . Ord nummer nummer 2 är omtanke.

Omtanke om mig själv, min kropp, mitt sinne men även omtanke om familj och vänner .

Jag måste bli bättre på att ta hand om mig själv. Sluta röka, börja tänka på vad jag äter, börja tänka på motion , min hy , min själ för jag vill väll leva och vara kry ett tag till ?


Började dagen efter nyårsafton att middagsmaten skall i fortsättningen innehålla grönsaker av något slag , just denna dag blec det kallrökt lax, potatis , en klick majonäs och purjolök & squashs stekt i ekolgisk chiliolja vi köpte på julmarknaden *mums*


Tänkte dessutom överaska min sambo genom att i allafall ha börjat med sluta röka kampanjen när han kom hem från Norrland . men tji fick jag. Bara tanken fick mig att kedjeröka ...varför ska just jag ha så dålig karraktär ?

Vill även ta mig tid för att klä mig bättre , sminka mig fixa håret. Att tänka på detta är alltid en början ??

Mina vänner ..är alldeles urusel på att ta hand om mina vänner. Bättring 2009 absolut.


"Så länge du är övertygad om att det du gör har en mening,

kan du ta dig igenom både rädsla och utmattningoch ta nästa steg"

Arlene Blom

Inga kommentarer :