fredag 23 januari 2009


Jobbar kortpass 8,5 timme men är lika trött för det ändå. Somnar på soffan som en stock vid 19 tiden om kvällarna, jag som tänkt att jag skulle hinna pyssla lite och så.
Igår gjorde M en underbar lasagne och jag slängde ihop en sockerkaka , vispade lite grädde och hällde på lite jordgubbskulor och vips så ha vi en god bakelse till efterrätt . Lite gott som ger lyx - vardagslyx.
Fick en förnimmelse om gamla goda sommarminnen igår när jag klev ut på trappen för att röka min kvällscigarett (ja jag vet , har inte slutat än) en förnimmelse om sommar på kompisens veranda ett tetrapack röd vin och mycket prat om allt som hör livet till . Det är verkligen dags att ta kontakt med min kära vän Anna nu , verkligen dax för årets ena ledord är ju Omtanke. För är det något Anna ger så är det omtanke


Inga kommentarer :