måndag 24 augusti 2009

{ Kärlek }

Igår (läs lördag) kommer min gamling in med ett jätte svullet öga fyllt av var och med en förhöjd temp. Rädd för att hornhinnan är skadad och att han fått en kraftig infektion ringer jag ut jourhavande distrikts veterinär. Jag har tur och på 30 minuter är hon på plats. Vi kan efter undersökning konstatera att hornhinnan lyckligtvis inte är skadad och vi kan inte heller se något annat främmande i ögat . Troligen något han fått in och jag lyckats spola ut när jag undersökte honom. Hanfick ögonsalva och inflammations hämmande medicin. Naturligtvis skall det alltid hända ens älskade något när man jobbar . Lämnar gamlingen i Sambons vård och åker och jobbar , rädd för vad som väntar mig när jag kommer hem på morgonen.


Min prins



Men se, i stallet står två glada hästar , ivrigt gnäggandes efter mat . Båda tittar på matte med två nästan helt friska ögonpar. Gammelmannens öga ser nästan ut som vanligt, bara lite ytterst lite var och lite vätska och svullnaden nästan obefintligt , tempen har dessutom sjunkit dramatiskt stor lycka ♥ Dom får frukost gammelmannen sina mediciner och sedan ut i hagen. Glad över att känna sig bättre piper gammelmannen nu 19 år till , slår på en bockning och springer lycklig några varv i hagen till ynglingens stora förtjusning. På vägen står en mycket trött men mycket lycklig hästmamma med massor av kärlek i hjärtat till sin gamla trogna prins och sin charmiga yngling ♥♥♥

Inga kommentarer :