söndag 16 augusti 2009

{ Altrad byrå ♥ }

Det har blåst storm hela dagen , och vad är då bättre än att vara inne och pyssla. När vi flyttade in stod denna skänk kvar i huset , egentligen har vi inte plats för den men jag såg direkt möjligheterna med denna vackra gamla skänk.

Jag ville måla den men behålla den gammeldags charmen , jag hade en liten provburk turkos färg som jag ville ha men inte ha den heltäckande om ni förstår vad jag menar. Min älskade sambo sa att det var omöjligt att lasera med den , och när någon säger att något är omöjligt blir jag bara ännu mera triggad :)

Sagt och gjort jag blandade färgen med vatten tog en pensel och en svamp , tada. Ville ha något snyggt papper på lådfronterna så jag kastade mig i bilen och åkte till Altheas Mix ( En scrappboocking affär som ligger ett par mil bort) och köpte papper . Här nedan ser ni resultatet

Var inte så bra ljus att fotografera i men jag använde två papper från Maja Design till fronterna , från serien Carina , ni ser dom här nedan



Våran Tyra vovve får sitta i bur när vi inte är hemma då hon annars får lite ensamhets noja trots dom andra hundarna och ger sig på saker hon inte borde tugga på. Hon gillar sin bur men den är inte så vacker så jag hängde ett myggnät jag hade hemma över den.

Jag är jättenöjd med min skänk och den är vackrare i verkligheten än den är på bild. Allt för en kostnad av 20:- och lite bensinpengar.

3 kommentarer :

Cattis sa...

Klart du ska vara nöjd!! Den blev ju sååå snygg!!! Ett sånt skåp skulle jag också vilja ha!

Anonym sa...

Skit snygg!! Såå du!

Alexandra sa...

Super super snygg..Ilove it!!