onsdag 9 januari 2008

Soffproblem

Vi har ett tag funderat på att köpa ny soffa, vi impulsköpte en billig soffa på Jysk när vi flyttade till huset vi bodde i innan. Den är långt ifrån bekväm ...och liten ..och ful framförallt !

Vi har funderat på en Ekeskog soffa men jag har varit osäker på i vilket tyg, den är stor och härlig och jätteskön att sitta i. Men vi kände att vi just nu inte hade pengarna att köpa en ny, så vi har kollat blocket till och från och upptäckt att dom begangnade går som smör i solsken :)

Sambon vill verkligen ha en sådan, så igår kom han ned i stallet och sa att han hittat en i manchester tyg billig och bara en timmes resväg ifån oss ..okej sa jag då åker vi väll (med mindre entusiasm) har jobbat i 6 dagar och har ont i halsen

Hämtar soffan allt frid och fröjd så långt ..kommer hem bär upp gamla soffan på övervåningen..börjar kånka in nya soffan...mina krafterna är slut .

Jag : Orkar inte mer - kommer att tappa soffan

Sambon : Fan dig om du tappar soffan

Jag : Arg som ett bi ...tar i allt jag okar

Jag : Efter att ha snubblat på en stor högtalare till surround anläggningen , jag vill inte ha dom där dom är fula

Sambon : Du bestämmer inte här...

Jag : Du får damma dom själv....

Jag : (Soffan inne) Det ser helt sjukt ut ...

Sambon: Du är aldrig nöjd ..

Nä kanske är jag inte det men ...insåg att jag kommer att behöva möblera om , måla om m.m vägrade att sitta i soffan igår kväll




Den berömda soffan ...Bild : Lånad från IKEA


Vem vet kanske känns bättre idag när jag kommer hem ??? Sambon är iallafall nöjd


Ps Vi kan vara sams också !!! Ds



Inga kommentarer :