lördag 12 januari 2008

Rummet före & efter ..eller den fördömda soffan del 2

Har förlikat mig lite med soffan , den smälter in lite bättre nu efter en rensning och möblering av rummet. Tänk att så lite kan göra så mycket :) Var på färgaffären igår och valde ut en tapet till rummet , silver botten med vita sammetsmedaljonger. Men jag tror inte den behövs mer. Vårt vardagrum får vara lite i naturens färger så att sambons fina älghorn och fågel kommer till sin rätta ...lite måste ju han få bestämma eller ?

Här kommer då resultatet före och efter ....
vi börjar med före ....

Röra är ordet...övermöblerat, böcker i röra, prylar överallt, blå IKEA påse som vedförvaring ????



Soffan ser bara stor ut gardinerna passar inte, ett övermöblerat hörn ..och hundarna dom bjuder jag på orkar inte redigera :)



Skåpet är överfullt, bordet helt fel...och julgardinen hänger kvar i köksfönstret (visslar)


Och efter ......



Soffan har fått flytta till andra sidan bredvid spisen, nytt bord blev min rotting kista jag fick av mamma när jag flyttade hemifrån





Veden fick sin vila i min fina kopparkittel jag har ärvt efter min mamma



Bokhyllan fick lite bättre ordning och blev mindre synlig, mammas fina bibel får pryda hyllan längst upp tillsammans med några andra fina böcker, TV bänken flyttade tillandra sidan rummet och gjordes mer "clean" dvs saker togs bort som inte behövde stå där


Det vita skåpet fick stå kvar där det stod..det kommer förresten från någon gammal krog ..kommer inte ihåg vilken nu ...



Men det röjdes ut för att ge plats åt fina saker som tidigare stått utbrett i hela rummet, som mina träfåglar blandannat

Inga kommentarer :